Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

05 januari 2010

Det Svarta Landet

jag skulle vilja försvinna i tiden
stå på en brittisk perrong i början av 1900-talet
klä mig i tysk krigsestetik och grova dr.martens
höra de olika språken passera i luften
känna förväntningarna av någonting nytt
se in i alla ögon och försöka få något svar

jag skulle vilja stå där på perrongen
känna tyngden och hettan från stålet
känna smärtan och frustrationen från maskinerna
andas in den skitiga luften långt ner i lungorna
dricka en innis & gunn oak aged beer på stationen
vila som ett litet barn på bänken bakom fabriken

alla de där bilderna kan förvåna mig
få mig att fundera över vem jag egentligen är
när jag så ser ner mot mina fötter
förlorar jag sammanhanget
jag ser ren naken hud
fullständigt befriad från metaller

2 kommentarer:

  1. Plåt? Fattar rubbet ända fram till ordet metaller. Finns många. Finns järn och bly och koppar. Sånt man bryter ur jorden... Funderar vidare, fin dikt som tar tid att smälta till tackor... Uno

    SvaraRadera
  2. Jag läser o begrundar..
    Tankarna går till filmer om 2:a världskrigets London...fast det var väl inte Din mening?
    i-)

    SvaraRadera