Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

14 juli 2008

En måndag i juli

Måndag morgon. Har varit i väg med bilen till verkstaden; 4500-milaservice på agendan. Klockan 06.45. En semesterdag.
Gick hem därifrån, en snabb promenad på dryga halvtimmen. Det är svalt att vandra på stadens gator den tiden på dygnet, innan allting har vaknat upp, innan allting byter skepnad och blir så där... konsumtionssminkat.

Inväntar posten, har beställt två legendariska konserter på VHS; Sisters of mercys "Wake" och The Cures "Cure in Orange". Har funderingar på att lämna in de och få de överförda till DVD. Eller kanske inte, möjligen.
Känns som om det är huvudsaken att jag äntligen får de där filmerna i samlingen igen. En kompis lånade båda två en sen natt i januari, och sedan dess har jag aldrig sett till dem.
Det var 18 år sedan nu.

Hur som, framåt kvällen åker jag upp till Gästrikland igen. Tar motorvägen upp, nuddar vid Gävle innan jag tar av västerut.
Varför stavar man inte Gävle Gefle förresten? Mycket elegantare och stilrenare.
Dessutom börjar Comhem gå mig på nerverna.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har fört över en del från VHS till DVD.Jag har inspelningsbar dvd med hårddisk så det är inga problem.Fast nu är jag snart DVD också för gammalt o man får skaffa bluray.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Com hem kom bort! Endast Gefle djeflar hafver. Svar från min blogg:
    SJ, SJ, gamle vän... Nja, men borde vara en vän mot miljöförstöring och för kommunikationer på bästa sätt. SJ det med toner, men inte med ord... Rälsningsarmén borde rycka ut! Kör vorsichtig! Uno

    SvaraRadera
  3. Härliga iakttagelser och tyckanden. Håller helt med dig ang Gefle och hoppas att konserterna är bra. Visst är det förargligt när folk inte återlämnar saker.. Jag kommer att tänka på min älsklingstjocktröja som en dum killa lånade...Den har jag aldrig sett igen och det var från min mammas ungdom... Så ledsamt :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera