Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

15 januari 2018

Helgen vecka 2.

Styrkepass både lördag och söndag. Känns alltid bra att göra de där passen. Lagom hårt, beroende lite på hur lång vila man lägger in. Men jag försöker att max lägga 30 sekunder mellan de olika momenten, och hela passet tar ca 45 minuter.

På lördagen var jag och Svante ner på Studenternas och spelade hockey. Det är skönt när vädret är hyfsat som det var då, och kul att lira lite förstås!

På söndagen tog jag min första löprunda efter en dryg veckas vila för knät. Sprang i 6 km i lugn takt, och det gick bra. Märkligt med knät, men jag kan ha känningar när jag står i köket och gör olika sysslor, när jag tar ett steg åt sidan eller när jag reser mig upp från en stol. Det är någonting som "satt sig" på höger sida, och när jag sprang iväg så kändes det som smärtan skulle komma när jag sprungit kanske 600 meter, sen plötsligt bara borta. Hur som, jag tryckte in på hårt alls, utan tog det lugnt. Nu vilar jag måndag och tisdag och gör ett nytt test på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar