Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

24 juni 2008

KAOS OCH KÄRLEK

Festen är över, men alla festar. Hur ska man annars förklara alla monster-SUV:ar i stan? Eller den vanvettiga begärkonsumtionen som rullar in över spenderaröarna nere i city? Folk verkar vända ut och in på sig själva, i sin iver att verkligen lägga denna jorden på rygg.

Hör på P1 att religionsfanatikerna propagerar om att Guds kärlek är det enda som kan rädda denna värld från plågsam undergång.
Guds kärlek?
Om det är kärleken som lägger grunden för livet på denna jord, vill inte jag ha den. Jag tror, det gör jag, jag tror, men på människors kärlek. Den är inte påhittad, uppdiktad, och sedan befäst.
Den är verklig.
Och paradoxalt nog tror jag på den.

P1 lite senare. FRA-lagen.. Massavlyssning av människor, åsidosättande av åtminstone en grundlag. Hur kunde det hända? Det råder väl fortfarande fred i detta land?
Maud Olofsson och Fredrick Federley framstår nu som ännu större idioter.
De sålde sig. Igen.
De liberala värderingar de sagt sig stå upp för, mosades för alltid under en nattmangling i juni.

Ikväll ska jag köpa min L ett fång med blommor, laga till en eldig köttfärssås med spagetti och riven parmesanost.
Jag ska manifestera det här livet, göra det som jag tänkt att det var tänkt.
Att det skulle va.

3 kommentarer:

  1. Jag har tamifan gjort nåt liknande!
    Vandrade ut med barnen och plockade en stort fång med blommor i allemansland,ställde dom vackert i vas till vår älskade.
    Sedan fixade vi tacos till hennes hemkomst.
    En sån sak kan förändra vardagen till magi.

    Jonken.

    SvaraRadera
  2. Du sa det enna. Här blir det grönmögelost, vitlök och spenat samt pasta. Litet fräck kryddning därtill, med muskot. Sen blir det botboll. Jag har shoppat idag. Två burkar bottenför samt penslar på Jula. Hur kul var det? Hur kul är det att måla med gift egentligen? Nu ska lilla frun få se mig fixa med motorn i mitt anletes svets. Just det svets, det bränner till emellanåt. i morse startade inte bilajävlen, hade glömt lyset på, fick grannen att låta mig ström. Livet, grabben, livet är sånt, ett jäkla hastverk. Kram

    SvaraRadera
  3. Jonken: Underbart!

    Uno: På en tusendel av en sekund är det över. Och förbi.. Ha det gott mannen!

    SvaraRadera