Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

13 januari 2009

Skyldra ditt gevär

Det här viruset som jag har släpat på sedan mitten av december börjar ge vika. Åtminstone vill jag tro det, jag försöker intala mig det. Sedan att man får feber bara man lyfter en nål från golvet är en helt annan sak.
Hur känns det att vara frisk? Jag har nästan glömt bort det. Hur känns det när det blir helg? Har glömt det också, märkligt liv. Det enda jag känner är den här krypande känslan i kroppen, känslan av att jag borde göra något annat än vad jag just nu gör, att jag är på fel plats. Det har satt sig i mig, på mig, vill inte ge sig av. Det har kedjat fast mig i väggarna.
Så jag ska invänta timmarna, låta de glida in. Någonstans mitt i allt det här ska jag göra väpnat motstånd mot hela jävla situationen, jag ska jaga ut det som satt sig fast i mig, jag ska möta det avigt och irrationellt.
Så att lugnet återkommer. Så att jag kan få läsa tidningen ifred.

9 kommentarer:

  1. Jag tror också, ibland, att viruset gett vika, men det har det fan inte, och det kommer det förmodligen inte att göra heller känns det som. Det är ett rent helvete att inte kunna svälja och höra.

    SvaraRadera
  2. Dö grabben, de va synd om Brynäs hockey också. Dom fick dras med Virus massor av år. Bara så du vet. Kram N´Uno (jmf. Jär N´Nilsson inne? eller N´anga = medicinman i afrika. N´Komo begravdes med de största hedersbetygeser nånsin i hela Afrika, men Mugabe var inte glad alls...)

    SvaraRadera
  3. Peter: Vi får se hur kroppen svarar opp i morgon..

    Uno: Haha, ha det gott mannen!

    SvaraRadera
  4. Absolut, att vara ordentligt sjuk gör att man uppskattar att vara frisk på ett helt annat sätt.

    SvaraRadera
  5. Men krya på dig då. Kick some virus-ass.

    SvaraRadera
  6. Kristina: Det kändes som om det var ett bra tag sedan nu. Men jag kommer tillbaka..:)

    Pernilla: Sure!

    SvaraRadera
  7. Tvi tusan vilken seg bacilluskfamilj du fått på halsen! Döda dom med Islay whisky, på´rom ba!

    Håller på med du vet vad ;)

    SvaraRadera
  8. Hej
    Jobbigt med envisa virus.Hoppas att du blir kvitt det.Det finns ju egentligen inte så mycket att göra mer än att vänta ut det.

    SvaraRadera
  9. Niki: Jag provar ikväll!

    Gunnar: Har arbetat idag, måste säga att det var skönt att vara tillbaka, man blev liksom verklig igen...
    Men nu, trött trött trött...

    SvaraRadera