Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

23 mars 2009

Saker Som Hon Gör

jag såg dig uppe vid tornet idag
hur din röda scarf bröt linjerna bakom
den mörkt utmejslade Bob haircut-pagen

det verkade som om du var på väg någonstans
som om marken under dina fötter inte längre var nog

ovanför oss passerade nio tranor i V-formation
och jag kunde se hur du slängde ut dina drömmar efter dem
hur de la sig som ett norrsken i vindarna

och hur du sekunder senare bara var borta

11 kommentarer:

  1. Inga Tranor här ännu. Till påsk blir det Hornborgarsjön.Hoppas att det finns några kvar där då.
    Tack för ännu ett fint stycke poesi!
    i-)

    SvaraRadera
  2. Här finns det mycket att ta sig igenom. Med både glädje och tyngd och andra känslor, vad det verkar.
    Fantastiskt hur du lyckas leka med orden.

    Dåligt samvete ska man inte ha, men man har det ändå. F´låt för att jag ökade på ditt...men en lösning under rimlig framtid är också en lösning ;-)
    /Marie

    SvaraRadera
  3. Kuggis - Svar från mig: Så är det, allt går över, om än om hundra år. Galenskapen är nog inte evig, utom naturens egen galenskap som vräker sig själv ur tiden när solen exploderar... Låtom oss hoppas på tranorna. Eller enna... Kramar

    SvaraRadera
  4. ...jag tänker mer på svalor faktiskt. har inte sett dem än, jo, i Egypten, men inte här. De kommer så fort det blir myggor på svatallrikarna. Var så säker, och så svala de är... Tornsvala kanske, fast de är ju seglare..som jag. Uno igen.

    SvaraRadera
  5. ..ps, det var nog det vackraste du skrivit på flera dar!!!! ds

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren inne hos mig! HA en bra kväll

    SvaraRadera
  7. Vackert, stycket känns sorgmodigt, tungt. Kanske för att man så lätt kan väva en egen sanning av orden, det är ofta så i dina dikter. Det är det som gör dem så bra.

    SvaraRadera
  8. Oj, vad vackert!
    Ha det fint, take care, M

    SvaraRadera
  9. Mmm..riktigt underbart fint.
    Ha en fin dag idag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  10. Vem drömmer inte när fåglarna far förbi? Härlig poesi!

    SvaraRadera
  11. Gomorron! Bra musik!
    Kall morogn men solen värmer kraftigt så det blir nog bra vad det lider...
    i-)

    SvaraRadera