Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

18 mars 2009

Uppsala april 00

jag minns när jag höll dig för första gången
så skör och så oändligt värdefull

hur jag försökte hitta greppet
för att inte tappa dig
hur jag med mina läppar nuddade vid
dina kinder
hur jag viskade ömma susningar i ditt öra

hur jag såg världen där utanför fönstret
och hur hotfullt allting blev
hur det svarta flimrade förbi

hur jag sedan höll dig hårdare
att jag aldrig ville släppa taget
hur jag såg in i dina ögon

in i dina ögon
som ingenting hade sett

8 kommentarer:

  1. Laddas ner på hemsidan Placeboworld.co.uk. Helt enorm. Vill höra din åsikt sen. Har beställt MEGAboxen också. Kommer i juli. 900 spänn men vad fan. Nå kul måste man ju få ha.

    jag vill bara påpeka att jag läser allt du åstadkommer här och det är fantastiskt! Känner bara att jag har slut på berömmande ord som inte använts förr :D

    SvaraRadera
  2. PS April 2000...samma här :D

    SvaraRadera
  3. HELT otroligt vackert. Bara så.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Är de ögonen nio år nu? Tiden går!

    SvaraRadera
  5. Mmmm...så mjukt och vackert!
    i-)

    SvaraRadera
  6. Pernilla: Ska göra det, och boxen lät intressant, men dyr.. Och tack.
    imse: Stora tjejen!
    Gunnar och Lallis: Danke.

    SvaraRadera
  7. Oj vad fint. Men nåt såg hon, dig. Så var det bara. Så att du inte glämmer det viktigaste: att själv bli sedd.

    SvaraRadera