Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

29 september 2008

Nostradamus

Från löpet skjuter den finansiella krisen oro in på våra konton, Sarah Palin skickar ut en idiots leende i ett bad av fotoblixtar och det är som om the whole shithouse håller på att kantra, vältra över, snart simmar vi runt i sörjan och undrar vad det var som gick snett, snart står vi på den högsta stenen och viftar med syrgasen för att påkalla uppmärksamhet, för att påkalla någon form av medlidande.
Men någon hjälp kommer inte gå att uppbringa, alla kommer att vara upptagna, på sin kant, fullt upp med att samla ihop skärvorna, fullt upp med att trampa ner grannen för att få det bästa spåret på vägen ut mot friheten, men väl utanför stadsmurarna kommer vi att upptäcka att friheten står där som ett innehållslöst monument över människans galenskap, som en vulgär installation över idiotismens tidevarv.
Och vi kommer att ställa oss frågan varför ingen befriade den fria världen.

5 kommentarer:

  1. Hej
    Det var värst vad Brynäs ångar på i hockeyn!LHC som ju är mitt lag ligger också bra med.
    Men det är en låååång säsong.
    Tänk att det blir gammal traditionell sossepolitik som klarar skivan, även i dom fria marknadskrafternas paradis USA.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Gunnar: Brynäs regerar i år! Och USA, där svajar det..
    Ha det gott mannen.

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig lite stressad över den där lilla pensionen som trots allt är min. Har jobbat ett helt liv. Hur mycket blir det egentligen? Känns sanslöst att veta att några kan spekulera bort något som blir mindre hos mig fast jag sparat ett helt liv. Spekulera kanske är fel ord men jag är inte duktig på sån´t här bara förbannad. /Rosa

    SvaraRadera
  4. Rosa: Visst blir man förbannad, det är ett spel.
    Cyniskt som f.n

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Visst blir man less på alla dessa engar och välja el, marknaden marknaden och marknaden.
    USch det står en upp i halsen!

    SvaraRadera