Index

Allmänt (66) Dikter (282) Musik (53) Samhälle (60) Tillbakablickar (6)

12 november 2015

Västermalm - Kungsholmen

Den här delen av staden runt Fridhemsplan är verkligen ett vinylfientligt område. Inga skivbutiker i sikte, men det kan hända att jag missade någon skylt. Som relativt nyopererad i knät söker man ju inte av några jätteytor om man säger så. Men jag googlade, frågade personer, men nej.

Slentriankollar på TV, har kört mina rehab-övningar, ser ut över staden. Det rör på sig. Korsningar, filer, bilar, bussar, tunnelbanetåg, cyklister, fotgängare. Alla på väg. Mot de upplysta höghusen, ut till villaförorterna, ut till betongförorterna. Eller mot en upplyst restaurang, in i värmen, vinrött prat, prat om allt och inget. Som en oas i tillvaron.

Middagen godkänd. Lax och rostade grönsaker. Eller godkänd, det var gott. Frågan är hur äggröran är i morgon? Kan avgöra hela dagen, eller åtminstone förmiddagen. Eller så tror jag bara att jag är en figur i en roman av Ulf Lundell. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar